• Cupmaten DD t/m O
  • Omvang vanaf 60
  • Volledige collectie Freya Fantasie & Elomi
  • Gratis opsturen vanaf €75
  • Retourtermijn 90 dagen
  • Winkel in Breda
  • Top adviseurs
  • Naronnies sparen
Live bij BNR nieuwsradio Business Boost

Live bij BNR nieuwsradio Business Boost

07/06/2017

Vandaag, op blogwoensdag 7 juni 2017, was ik live op de radio. BNR Nieuwsradio lanceerde een nieuwe rubriek waarin ondernemers elkaar helpen met vraagstukken uit de dagelijkse praktijk. Vandaag was de aftrap en ik had de primeur met de vraag: wie ons kan helpen met het vertalen van het advies dat wij dagelijks geven in de paskamer over de perfecte maat en pasvorm, naar een digitale tool voor Naron.nl. Eigenlijk had ik eerst nog deel 3 van onze blogreeks “In bikini met mijn grote maat borsten, billen of allebei” willen schrijven, maar ik kon deze niet laten… ☺

 

De Groeichallenge

Je weet misschien nog wel dat we vorig jaar mee deden aan het televisieprogramma De Groeichallenge van RTLZ. We waren toen uit meer dan 500 aanmeldingen één van de laatste 9 ondernemingen die op tv mochten pitchen voor de jury. Je kunt hier een compilatie terug zien van de pitch, onze voorbereidingen én uiteraard de bloopers. Uiteindelijk gingen we niet door, omdat onze groeiambities geen quick wins zijn maar gebaseerd op een lange termijn strategie. Dat paste uiteindelijk niet in het format van de producent, maar we hebben ons wel mooi kunnen presenteren. Én er hele goede adviezen en contacten aan overgehouden.

 

ING Business boost

Eén van de deskundigen die uiteindelijk de kandidaten van tips & tricks voorzagen tijdens De Groeichallenge was recent spreker bij de Business Boost die de ING Bank organiseert voor ondernemers. Een leuke informele setting waar ondernemers inspireren en geïnspireerd worden. Door elkaar, maar ook door experts. Omdat wij graag die coach eens live bezig wilden zien gingen wij naar Rotterdam en tja, lingerie voor grote cupmaten valt altijd op! Dus ons werd eea gevraagd en prompt kwamen ze na het event vanuit ING naar ons toe of er een artikel over onze business en onze groeiambities geschreven mocht worden. Binnenkort zal dit artikel gepubliceerd worden op hun website en in hun nieuwsbrief. Natuurlijk houden wij jou hiervan op de hoogte via  linkjes op onze socials.

 

Hoe een balletje rolt                                                                                               

Nou denk je vast wat heeft dit toch allemaal met op de radio komen te maken. Alles! Via de ING kwam BNR bij ons terecht. Ze zochten nl. voor hun nieuwe rubriek Business Boost, gelijknamig aan het event van ING, naar ondernemers die een interessante case hebben om live op radio te bespreken. En voilà… ING had mij net geïnterviewd en weet dus wat er bij ons speelt. En zo had ik de primeur om als eerste ondernemer deze nieuwe rubriek af te trappen. Je kunt hier dit onderdeel van de live uitzending nog eens terug luisteren als je wilt.

 

Blog Naron 7-6-2017 Blog Naron 7-6-2017 Blog Naron 7-6-2017

Hoe werkt nou zo’n radio-uitzending

Om het spontane er niet uit te halen werd ik vooraf heel kort telefonisch gebrieft. De redacteur die ons benaderde was meteen de vaste contactpersoon. Vaak gebeurt het dat je pas enkele dagen van tevoren wordt benaderd, maar in dit geval was dit een week of 2 geleden. De ondernemer die aan ons vraagstuk werd gekoppeld was wel pas gisteren bekend. Toen kregen we ook door hoe laat we ons waar konden melden. Uiteraard wisten we al wel dat we naar de studio in Amsterdam zouden gaan. Een kwartier voor de live uitzending meldden wij ons. Natuurlijk ging Sharon ook mee, want zulke dingen vinden we gewoon leuk om samen te doen. Niet dat zij voor de camera of microfoon gaat staan kletsen, nee die taak is altijd voor mij! Ik vind dit dan ook geweldig leuk om te doen. Enkele minuten van tevoren wordt je dan naar de studioruimte gebracht. Tijdens de reclame gaat de vorige spreker eruit en ik erin. Handjes schudden met de 2 presentatoren, koptelefoon op je kop, microfoon op de goede hoogte stellen en gaan…. De ondernemer die antwoord zou weten op onze vraag was er niet in levende lijve. Dat ging telefonisch.

 

Vraag en antwoord

Waar we eigenlijk al een klein beetje bang voor waren gebeurde en jammer genoeg hebben we geen antwoord gekregen op de vraag over de digitale adviestool. Toen we hoorden dat we gekoppeld waren aan een andere lingeriewinkelier wisten we dat eigenlijk al, want het is er gewoon niet. We hadden dus gehoopt op een software ontwikkelaar of investeerder die het netwerk heeft om dit samen met ons te ontwikkelen c.q. te programmeren. Wij weten niet hoe en daarop hadden we dus gehoopt. Super jammer natuurlijk, maar de ervaring was top en je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Wie luisteren er allemaal naar zo’n programma? Gemiddeld luisteren er 1.000.000 mensen per maand naar BNR, dus op het tijdstip van de live uitzending zullen dat er toch ook wel een paar zijn geweest… En dan wordt in de week zelf de uitzending nog geregeld herhaald én is die altijd terug te beluisteren via BNR.nl.

Heb jij het antwoord voor ons? Of heb je zelf ervaring met de media? Deel je ideeën en verhaal door me te mailen of door een bericht op Facebook. We zijn echt op zoek naar de gouden tip en benieuwd naar jouw mediaverhalen!

Tot BLOGwoensdag. Joane vR

 

Auteur: Joane vR

Terug naar de lijst

De week van Naron NIEUWSBRIEF

  • Beleef naron
  • Nieuwe collecties
  • Acties & SALE