Cupmaten DD t/m KK
Omvang vanaf 60cm
Gratis verzending vanaf €75,-
Retourtermijn van 90 dagen
Online BH coach

Wij werken op dit moment hard aan de verbetering van de zoekbalk en het zoekfilter. De komende 2 weken werkt deze dan ook niet zoals we zouden willen. Excuses voor het ongemak.

Jouw winkelwagen (0)
Geen producten in je winkelmandje.

Winkelmandje updaten
24/02/16
Jeugdsentiment of ondernemerslessen

Jeugdsentiment of ondernemerslessen

geschreven door: Nathalie
Zoals iedereen weet is vorige week definitief het doek gevallen voor retail icoon V&D. De heren Vroom en Dreesmann zullen zich omdraaien in hun graf als ze wisten hoe de nieuwe leiders van dit grote bedrijf star en conservatief zijn geweest met hun oogappel. De mannen waren 130 jaar geleden vooruitstrevend en vernieuwend en maakten een succes van hun warenhuizen. Hoe jammer dat

Zoals iedereen weet is vorige week definitief het doek gevallen voor retail icoon V&D. De heren Vroom en Dreesmann zullen zich omdraaien in hun graf als ze wisten hoe de nieuwe leiders van dit grote bedrijf star en conservatief zijn geweest met hun oogappel. De mannen waren 130 jaar geleden vooruitstrevend en vernieuwend en maakten een succes van hun warenhuizen. Hoe jammer dat het zo heeft moeten eindigen en ruim 8.000 mensen hun banen kost. Ik ken er nog wel een paar, want velen werkten er allang en ik ben zelf 30 jaar geleden als DOZA begonnen met mijn eerste bijbaantje op de huishoudafdeling. Toentertijd in de kelder van het V&D pand in het centrum van Breda.

Dat was een leuke tijd. Lekker op donderdagavond en zaterdag wat extra’s verdienen om in het weekend weer flink op stap te gaan. Het kwam wel eens voor dat ik vanuit de kroeg naar mijn werk ging, maar dat wisten de chefs natuurlijk niet. En ook de klanten merkten daar niks van want ‘de show must go on’, dat was de mentaliteit. Misschien een keertje extra even naar ‘links’!?! Dat was het codewoord voor de collega’s als je naar de wc moest. Ik heb er destijds écht veel geleerd over klantvriendelijkheid, de uitstraling van een winkel en gestructureerd en hard werken. Vaardigheden die bij Naron hoog in het vaandel staan.

 

Weet je wat ik denk waar het mis is gegaan? Vaak is een verkoopster bezig om iets te verkopen. Maar is dat wat jij als klant wilt? Jij wilt dat er met je mee gedacht wordt en dat de perfecte oplossing voor een probleem voor je wordt gevonden. Als je het zelf op kon lossen, dan kwam je niet naar de winkel maar bestel je het tegenwoordig gewoon online. Door alle bezuinigingen die natuurlijk al jaren gaande waren, was er niet meer genoeg vakmanschap in huis bij V&D om dat haar klanten te geven. En natuurlijk was ook het assortiment te veel 13 in een dozijn. Een giftige cocktail voor een winkelformule. Die winkels die wel bezocht worden omdat ze er goed en met passie helpen en iets bieden dat je niet op elke hoek van de straat aantreft, die moet er dan wel tiptop uit zien, toch? Nou, dat heb ik destijds volgens mij nog wel geleerd bij V&D. Handdoeken vouwen, stapels dik en er werd gecontroleerd of ze allemaal even breed waren. Kaarsen, glaswerk, servies, alles moest even glanzend en strak op een rij in de schappen liggen. Hopelijk herken je dit als je Naron Breda binnen wandelt want hoe fijn shopt zo’n opgeruimde en overzichtelijke winkel? Of klink ik nou toch echt als een oud wijf, even oubollig als het V&D imago? Nee toch?!

Reacties op deze blog of suggesties voor een volgende, ontvang ik graag via Facebook of [email protected].

Tot BLOGwoensdag. Joane vR

Wellicht ook interessant…