• Cupmaten DD t/m O
  • Omvang vanaf 60
  • Volledige collectie Freya Fantasie & Elomi
  • Gratis opsturen vanaf €75
  • Retourtermijn 90 dagen
  • Winkel in Breda
  • Top adviseurs
  • Naronnies sparen

FAQ

Op deze pagina staan antwoorden op de meest gestelde vragen over de werking van de webshop of over veel van onze producten. Mocht je nog geen antwoord op jouw vraag hebben gevonden, kijk dan zeker ook even bij shoptips. Daar vind je heel veel tips over maten en tricks bij het passen of wassen.

Vragen over Naron.nl

Vragen over lingerie

Vragen over badkleding

 

Vraag: Het lukt niet om een product in mijn winkelwagen te leggen

Nadat alle productopties zijn geselecteerd (ook de kleur, staat bij 1 kleuroptie standaard aangevinkt), zou het product in het winkelmandje gelegd moeten kunnen worden. Lukt dit niet, dan is er mogelijk een (tijdelijke) storing op het web of bij uw provider en lukt het op een later tijdstip wel. Een andere oorzaak kan zijn dat uw browser niet meer compatible is met onze webshop. Naron.nl is geschikt voor:

  • Internet Explorer 9 of hoger
  • Mozilla Firefox 15 of hoger
  • Google Chrome versie 25 en hoger
  • Safari 5 en hoger

Browsers lager dan genoemde versies moeten eerst geüpdatet worden. U kunt uw browser hier gratis updaten waarna de shop weer toegankelijk zal zijn.Mocht het na bovenstaande acties nog niet lukken, laat het ons dan a.u.b. weten via www.naron.nl/contact zodat we evt. de bestelling handmatig kunnen verwerken. Geef dan precies door wat we voor u moeten gaan bestellen met de volledige naam- en adresgegevens. Wij zullen u vervolgens via e-mail informeren over de betalingsgegevens.

Terug naar boven

 

Vraag: Waarom zie ik mijn maat er niet bij staan?

De werking van onze online shop is zodanig ingesteld dat uitsluitend op dit moment nog te leveren items op onze site getoond worden. Als een product dus nog wel zichtbaar is, maar je kunt niet de door jou gewenste maat of kleur kiezen, dan is deze uitverkocht en jammer genoeg niet meer door ons leverbaar. Hiervan is bij alle fashion collecties van Naron altijd sprake.

LEVERTIJDEN
Leverbaar betekent overigens niet automatisch voorradig. Het kan zijn dat wij het artikel bij onze leverancier moeten gaan bestellen. De levertijd wordt weer gegeven op de productpagina direct nadat alle maat opties zijn gelecteerd. Plaats je vervolgens het product in de winkelwagen, dan wordt de levertijd nogmaals duidelijk in beeld gebracht. Een levertijd binnen 5 dagen betekent het prodcut voorradig is. Indien een artikel door Naron bij de leverancier moet worden besteld, dan geven wij automatisch een levertijd langer dan 5 dagen weer.

Indien je, alvorens tot bestellen over te gaan, zeker wilt weten of de gewenste maten en modellen nog daadwerkelijk op voorraad zijn i.v.m. de noodzaak van een korte levertijd, dan raden we je aan even telefonisch contact met ons op te nemen.

Terug naar boven

 

Vraag: Kan ik mijn bestelling nadat ik deze heb betaald nog wijzigen?

Helaas is dat niet mogelijk. Het enige dat je kunt doen is de reeds geplaatste bestelling annuleren d.m.v. het reply-en van de bevestigingsmail en de bestelling opnieuw te doen.. Na de berichtgeving via e-mail over de annulering zullen wij het volledige aankoopbedrag binnen 5 werkdagen restitueren.

Terug naar boven

 

Vraag: Mag ik mijn online aankopen ruilen?

Voor de ins en outs over online bestellingen, verwijs ik graag door naar de voorwaarden. Hier lees je hoe alles werkt o.a. ook t.a.v. retourzendingen.

Ruilen is helaas niet mogelijk. Hiermee wordt bedoeld dat indien een besteld artikel niet blijkt te passen, deze wel retour gestuurd mag worden maar niet omgeruild kan worden. De gewijzigde maat of het nieuw gewenste product dient in dat geval opnieuw online besteld te worden. Dit voorkomt vergissingen.

Uiteraard ben je van harte uitgenodigd om met de producten die niet naar wens zijn, naar de winkel te komen. Wij adviseren je dan graag. In zo'n geval is ruilen wel mogelijk. Wanneer er een bedrag over blijft dat teveel is betaald, dan geven wij dat, indien mogelijk, direct terug of storten het bedrag terug via Multisafepay op de iban- of creditcardrekening waarmee de bestelling werd betaald. Multisafepay is de payment provider die al onze online betalingen verwerkt. Ook in de winkel hebben wij de ingevulde retourbon nodig om alles correct te kunnen verwerken.

Terug naar boven

 

Vraag: Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Uiteraard ben je ook als buitenlandse klant van harte welkom bij Naron.nl. Wanneer je geen Nederlandse bankrekening hebt of geen creditcard hebt, kun je als Belgische klant kiezen voor Mr.Cash. Kun je ook daar geen gebruik van maken, dan kan er worden gekozen voor betaling via overschrijving. Vervolgens ontvang je een geautomatiseerde bevestigingsmail van Multisafepay, onze partner die alle online betalingen verwerkt. In deze email staan alle benodigde gegevens om de betaling vanuit het buitenland te kunnen doen. Let er s.v.p. op dat je bij een eventuele retourzending niet vergeet om de BIC- en IBAN code van jouw bank te vermelden.

De verzendkosten worden automatisch o.b.v. het afleveradres berekend. De tarieven vindt je in de voorwaarden.

Terug naar boven

 

 Vraag: Kan ik mijn cadeuabon of Naronbon ook online inleveren?

We proberen een tool te ontwikkelen om de Naron-bon en onze cadeaubonnen online te kunnen verzilveren, maar dit blijkt nog een hele ingewikkelde klus en zal niet op hele korte termijn beschikbaar komen. Natuurlijk kunnen wij de Naron-bon wel verrekenen, maar deze moet in principe fysiek weer in ons bezit komen. Er zijn 2 mogelijkheden om de Naron-bon in mindering te kunnen brengen op jouw online bestelling:

  1. Je kunt de Naron-bon in een envelop met postzegel terug sturen t.a.v. Naron Online naar onderstaand adres en op de Naron-bon boven jouw naam vermeld je het bestellingnummer  waarmee wij de waarde van de Naron-bon kunnen verrekenen;
    of
  2. Je scheurt de Naron-bon kapot en maakt daarvan een foto, zodanig dat wij nog wel de uitgiftedatum en het klantnummer kunnen lezen. Deze foto kun je vervolgens mailen naar klantenservice@naron.nl o.v.v. het bestellingnummer waarmee wij de waarde van de Naron-bon kunnen verrekenen.

 Daarna zullen wij €7,50 restitueren op de IBAN- of creditcardrekening waarmee je de bestelling hebt betaald. Dit gaat via onze payment provider Multisafepay en duurt enkele werkdagen.

 Het is helaas op dit moment dus nog wat omslachtig, maar op deze manier kun je toch online gebruik maken van de korting.

 Voor onze cadeaubonnen geldt jammer genoeg dat deze echt fysiek terug in ons bezit moeten komen en dat je deze dus in de offline winkel kunt gebruiken als betaalmiddel of terug moet sturen. Let erop dat je geld opstuurt en wellicht voor een veilige verzendmethode moet kiezen zoals bijvoorbeeld aangetekend versturen.

Terug naar boven

 

Vraag: Kan ik mijn online bestelling laten vermaken?

Het is mogelijk om een aantal standaard vermaakopties te kiezen bij een online besteld artikel. Onderin de footer vind je deze terug onder het kopje "informatie". Na ontvangst van de betaling zal de bestelling verder verwerkt worden en indien of zodra voorradig, naar de coupeuse gaan. Houd in verband hiermee altijd rekening met 1 à 2 weken langere levertijd dan aan gegeven bij het product.

ATTENTIE: VERMAAKTE PRODUCTEN KUNNEN NIET GERETOURNEERD WORDEN!

Terug naar boven

 

Vraag: Hoe kom ik aan een formulier om bij mijn te retourneren producten te voegen?

Als het goed is heeft u een retourformulier ontvangen (in de envelop) die in uw zending zat. Het formulier staat afgedrukt op de achterkant van de pakbon. Voeg deze zo volledig mogelijk ingevuld toe bij de producten die u terug stuurt naar Naron. Als u geen retourformulier (meer) heeft, dan kunt u deze hier downloaden en printen. Vermeldt dan altijd op de achterkant, voor een juiste en snelle verwerking van uw retourzending, uw volledig naam, adres en het bestellingnummer.

Terug naar boven

 

Vraag: Waarom doen bij mij die beugels toch altijd zo’n pijn?

Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • De meest voorkomende oorzaak is dat de maat niet goed is. Een beugel is immers een hard ding en als dat niet perfect rondom je borst past dan klemt deze onder je borst, prikt aan de zijkant in je borst of wordt naar buiten geduwd en prikt dan in je armen. Begin dus met je te laten adviseren over je maat. Neem hier de tijd voor.
  • Een andere oorzaak kan zijn dat de pasvorm van de beugel niet overeenkomt met de vorm van jouw borst. Daarom moet er naast de maat ook goed gekeken worden naar welk model geschikt is.
  • Tenslotte kan je lichaamsbouw een 3e reden zijn zoals bijvoorbeeld borsten die zeer dicht tegen elkaar aan zitten, brede borsten die onder de oksels beginnen of een vooruitstekende borstkas. Dan kan het raadzaam zijn om over te stappen naar bh’s zonder beugel.

Terug naar boven

 

Vraag: Hoe kan het dat mijn cupmaat groter wordt als ik afval?

Dit is altijd erg lastige uit te leggen.

Borsten kunnen bestaan uit vetweefsel of klierweefsel. Klierweefsel wordt aangemaakt door hormonen: lichaamseigen hormonen, voeding, pilgebruik, etc. Wanneer je borsten vooral uit vetweefsel bestaan, dan zullen ze bij het afvallen door de vetverbranding kleiner worden. Als de borsten echter vooral uit klierweefsel bestaan dan gebeurt er tijdens het lijnen vaak niet zoveel. Iedere bh-maat is opgebouwd uit de omvang van je lichaam (70, 75, 80 etc.) en je borstomvang. Als de borstomvang dus niet afneemt (klierweefsel) maar je lichaamsomvang wel, dan worden de borsten in verhouding groter ten opzichte van je slankere lijf. En daarom krijg je een grotere cup. M.a.w. je borsten blijven hetzelfde, worden zeker niet groter maar wel in verhouding tot je slankere lichaam.

Terug naar boven

 

Vraag: Waarom glijden mijn bandjes altijd van mijn schouders?

Er zijn 3 mogelijke oorzaken voor dit probleem:

1. De meest voorkomende oorzaak is dat je niet de juiste maat draagt en de omvang te groot is voor jouw lichaam. Door de grotere omvang die eigenlijk bedoeld is voor een bredere vrouw (met bredere schouders), staan ook de bh-bandjes verder naar buiten en kunnen daardoor makkelijker afglijden. Wanneer hier sprake van is, zal het ook vaak voorkomen dat de bh op de rug omhoog kruipt. De enige oplossing is in dit geval je goed te laten adviseren over de juiste bh-maat.
2. Als de schouders erg schuin aflopen is het logisch dat bandjes daarvan afglijden. Dit is erg vervelend omdat je hier eigenlijk niks tegen kan doen behalve met 2 hulpmiddelen:
3. De 3e meest voorkomende oorzaak zijn de schouderbandjes die te los zitten. Daardoor hebben ze geen grip op het lichaam en gaan “zwabberen´. Stel de bandjes regelmatig. Ze moeten zo strak zitten dat ze de borst tot halverwege de bovenarm optillen en de borsten niet meer schuin naar beneden hangen, maar netjes recht vooruit staan. Soms is het verstelbare deel van het bandje erg kort. Hierdoor zijn de bandjes te weinig verstelbaar. In dat geval zou je het schouderbandje in moeten gaan korten. Dit is vrij eenvoudig zelf te doen, maar uiteraard kunnen wij dit ook. Dit doen wij echter alleen bij nieuw gekochte bh’s en kijk hiervoor evt. bij de “Vermaakopties”.

Tegenwoordig zijn er handige oplossingen zoals bh's met een sluitsysteem op de bandjes waardoor deze cross back gedragen kunnen worden. Of kijk en bestel de Magic straps of Magic Clip.

Terug naar boven

 

Vraag: Tot welke maat kan ik een strapless bh (zonder bandjes) of een bh met siliconen bandjes dragen?

De merken waar wij mee werken maken een strapless bh zo groot als mogelijk om de cup ondersteuning te kunnen garanderen. Ditzelfde geldt voor de omvang. Deze maten gelden ook voor torselets (strapless bh met lijfje en jarretelles) die bruidjes vaak dragen. Houd er daarom rekening mee als je de jurk gaat uitkiezen. Het is helaas niet voor iedereen mogelijk een geheel blote halslijn te dragen.

Terug naar boven

 

Vraag: Wat moet ik doen tijdens en na mijn zwangerschap als ik een grotere cupmaat nodig heb dan die standaard in de online shop staan?

In onze shop vind je een klein aantal meegroei- en voedingsbh’s met en zonder beugel van diverse merken. Wanneer deze maatvoering niet toereikend is of je vind ze niet mooi, dan kun je overstappen naar "gewone" bh's waarbij goed opgelet moet worden dat de beugel breed genoeg is en volledig voorbij de borst loopt. Dat je tijdens of vlak na de zwangerschap geen beugels mag dragen is achterhaald, mits je maar heel goed op let dat de beugel goed past. Deze mag niet in de borst drukken, want dan kan hij nog altijd problemen geven zoals borstontstekingen. Vandaar dat het dus ook geen probleem is om naar de normale collectie te kijken. M.n. de merken Freya, Fantasie en Panache zijn ijzersterk in grote cups. Veel van hun modellen zijn straks door ons ook eventueel te vermaken tot voedingsbh. Dat doen we echter alleen met nieuwe bh's. Voor de kosten van het vermaken en voorwaarden die hieraan verbonden zijn kijk even bij de vermaakopties onder in de footer onder de kop "informatie".

Terug naar boven

 

Vraag: Wanneer komen de nieuwe collecties binnen?

Tegenwoordig komen zowel voor de kleding als voor de lingerie en badkleding, het gehele jaar door nieuwe spullen binnen. Het is dus een kwestie van de website in de gaten houden of regelmatig even bij de winkels binnen wandelen. Je kunt jezelf abonneren op onze wekelijkse nieuwsbrief en telkens door ons up to date gehouden worden over één of meer voor jou interessante productgroepen. Klik hier om jezelf direct aan te melden. Tenslotte zie je op de homepage altijd de laatst binnen gekomen items. Of volg ons via Facebook, Instragram, Pinteres of Twitter.

Terug naar boven

 

Vraag: Mogen mijn bh’s en bikini's in de wasmachine?

Eigenlijk mag geen enkele bh of bikini met beugel in de wasmachine. Als jouw mooie bh of bikini klem komt te zitten tussen andere was in de trommel of tijdens het centrifugeren langs de wasmachinedeur schuurt, dan kunnen de beugels verbuigen, breken of in het ergste geval als een mes door de stof heen snijden. En zelfs andere was of de machine beschadigen. Voorkom dit én slijtage aan je bh of bikini door ze te wassen in de wasbal. Een waszakje beschermt feitelijk alleen de stof van je bh of bikini tegen haaltjes van andere kleding in de trommel. Op deze manier wassen in de machine geeft altijd een risico. Let er in ieder geval op dat de trommel nooit te vol zit en dat je op zo laag mogelijk toerental centrifugeert. Handwas blijft echter het beste. De materialen rekken minder snel uit waardoor de bh langer zijn stevigheid behoudt. En een bh wordt immers nooit zo vies dat-ie een uur in het sop moet ronddraaien. De wasbal die van harde kunststof is, worden ook de voorgevormde cups beschermt. Maar uiteraard kunnen niet voorgevormde bh’s met de wasbal goed beschermt in de wasmachine.

Meer wastips tref je aan onder de rubriek “Shoptips”.

Terug naar boven

 

Vraag: Mijn beugel is gebroken. Wat nu?

De eerste en meest voorkomende oorzaak van beugels die midden onder breken of aan de zijkant door de stof prikken is de levensduur. De levensduur van een bh als je deze 2-3 dagen per week draagt, is nl. ongeveer een half jaar. Dan al verliest de bh door het gewicht dat gedragen moet worden een groot deel van de stevigheid en de beugel kan niet meer de juiste ondersteuning geven. Door het gewicht van de borsten kunnen beugels dan op enig moment breken of door de stof geduwd worden. Het inzetten van een nieuwe beugel heeft in zo'n geval geen zin, want die zal door de afgenomen stevigheid van de bh zeer snel weer tot problemen leiden.

De tweede reden is dat de cupmaat is veranderd. Als de omvang of de borsten wat groter zijn geworden dan komt er teveel spanning op de te klein geworden beugel te staan. Dit merk je niet omdat de bh zelf langzaam mee uitgerekt wordt, maar de beugel heeft natuurlijk een vaste vorm. Door de spanning die de te kleine beugel moet opvangen, breekt deze op enig moment. Ook in dit geval heeft het inzetten van een nieuwe beugel geen zin.

De 3e reden van dergelijke problemen is het wassen in de wasmachine. Beugels kunnen verbuigen als ze klem zitten tussen ander wasgoed of de beschermdopjes kunnen beschadigd raken (veelal tijdens het centrifugeren). In het laatste geval worden de beugels zo scherp dat zij door de stof snijden. Als de stof te ernstig is beschadigd is reparatie in de meeste gevallen niet meer mogelijk. Om problemen tijdens het wassen te voorkomen en dus voor een veel langere levensduur van je mooie lingerie, adviseren wij het gebruik van de Betty Ball.

Terug naar boven

 

Vraag: Waar vind ik zwangerschapsbadkleding?

Echte zwangerschapsbadkleding bestaat op dit moment helaas niet voor vrouwen met een "cup"-maatje meer. De oplossing zit 'm eigenlijk altijd in de combinatie van een losse top/tankini met een los broekje. Al onze producten zijn los geprijsd, omdat in het seizoen (lees: zolang wij het bij onze leveranciers na kunnen bestellen) elke gewenste combinatie van modellen en maten mogelijk is. We adviseren meestal de fold slips aan zwangere vrouwen omdat deze mooi hoog sluiten, maar evt. ook laag en dus onder de buik gedragen kan worden.

Helaas is het zo dat door het uitrekken van de stoffen, de badkleding die je tijdens je zwangerschap draagt na het seizoen gewoon op is. We raden je aan daar in ieder geval rekening mee te houden, want daarop kunnen we uiteraard geen garantie geven.

Terug naar boven

 

De week van Naron NIEUWSBRIEF

  • Beleef naron
  • Nieuwe collecties
  • Acties & SALE